Promotie

Google Trends case: Touroperators verliezen 30% brandvolume in 5 jaar

Low cost vlucht in combinatie met... 5-sterrenhotel

In onderstaande grafiek zijn de verhoudingen tussen de belangrijkste Belgische touroperators duidelijk zichtbaar.  Jetair (TUI) staat met stip op 1, gevolgd door Neckermann.  Opmerkelijk is de sterke opkomst van Sunjets, het online direct selling platform van de TUI groep.  Dit jaar komen ze zelfs hoger uit dan Thomas Cook.  Sunweb, nummer 2 in Nederland, heeft in ons land duidelijk nog een weg af te leggen.

Case: Adele en de kracht van Social Media

Adele Live - 3Arena Dublin 5/3/16

De basis voor deze records wordt gelegd op zondag 16 oktober; tijdens de commercial breaks van ITV's X Factor krijgen een paar miljoen Britse kijkers in prime time een teaser te zien. Tijdens een 30 -seconden clip faden op een zwarte achtergrond de eerste zinnen van Hello in en uit. Zonder herkenbare gezichten namen of data, maar enkel ondersteund door een aantal eenvoudige piano akkoorden en Adele's krachtige en herkenbare stem.

Het belang van een sterk merk, niet te onderschatten

Flagship Store Apple - New York

"Een uniek en blijvend identificatielabel," zo kan je een merk het best omschrijven. De oorsprong is te vinden in het westen van de Verenigde Staten. Veehouders gaven een kudde een brandmerk mee zodat ze makkelijk herkenbaar waren. En die gedachte telt eigenlijk ook nog vandaag: het is duidelijk, eenvoudig, herkenbaar en staat meteen voor de waarden van je product. De naam, symbool, kleur, mogelijks in combinatie met een korte slagzin. Grote krachtige merken als Apple, Coca Cola, Google, etc...  hebben eenvoudige logo's, en worden steeds op dezelfde manier afgebeeld.

De kracht en macht van Google, en hoe die te benutten

google hoofdkwartier in Mountain View Californië

In een statement op haar website zegt Google dat ze altijd de surfer centraal stelt. Het geleverde resultaat moet steeds zo relevant mogelijk zijn. Een bepaalde positie is niet te koop en ook in de advertenties wil Google enkel en alleen maar relevante informatie aanreiken.

 

De missie van Google is alle informatie ter wereld te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken.

Communiceer de juiste boodschap

Fedex advertising Campagne door DDB Brazilië

Uw klant informeert zich online over producten en prijzen.  Hou dus rekening met de impact van het Internet. Google is opgericht in 1998. Deze en andere zoekmachines herschreven de regels van de verkoop, reclame en communicatie.

 

Getting your product known isn’t the answer. Getting it WANTED is the answer.” - Bill Bernbach, Copywriter en oprichter van DDB

Pagina's

Abonneren op RSS - Promotie