Plaats

Amazon neemt distributie in eigen handen en start Cargo Airline

Boeing 767 Cargo, leased door Amazon

Een snelle en efficiënte manier van leveren is van essentieel belang voor een succesvolle E-commerce shop. Nadeel hierbij is echter de sterke afhankelijkheid van derde partijen zoals Bpost en Post NL. Bovendien is het voor spelers als Amazon en BOL.com een belangrijke USP; in veel gevallen zullen ze deze service gratis aanbieden, om concurrentieel te blijven met de klassieke distributiekanalen.

Zoek online, koop offline. Status per sector in België

De impact van online orientatie op je offline verkoop

Maar liefst 194 400 Belgen hebben de laatste 6 maanden via het internet informatie opgezocht over een automodel. In verhouding met andere sectoren worden online kanalen voor de aankoop van auto's beduidend meer gebruikt. Geen wonder dus dat de grote merken allemaal sterk investeren in hun digitale showroom.

Lees ook:

Bron: Belgium keyfacts: Global Webindex Q4 2015

"Belgische KMO's laten te veel digitale kansen liggen: helft e-commerce uitgaven naar buitenland"

Met Tournee Digitale Belgie trekt Minister De Croo door het land

Om zelfstandig ondernemers en KMO’s uitgebreid te informeren over hun digitale groeikansen trekt minister De Croo momenteel, samen met werkgeversorganisaties VBO, UCM, UNIZO, UWE en VOKA, rond met Tournée Digitale, een interactieve infoavond over digitale groeikansen en e-commerce. Aan de hand van concrete tips en lokale succesverhalen vernemen zelfstandige ondernemers hoe ze door digitaal te gaan op een eenvoudige manier aan klanten en omzet kunnen winnen.

Ikea: online shop met afhaal punten in centrum Gent, Antwerpen en Brussel

De 6 bestaande Ikea vestigingen in ons land trekken jaarlijks maar liefst zo'n 13 miljoen bezoekers en genereerden een omzet van 752 miljoen EUR. Met een gemiddelde va 57 EUR per bezoekers staan de Belgishe vestigingen in de top 20 van de grootste winkelomzetten ter wereld. "Er is in België dan ook nog ruimte voor 2 à 3 extra winkels," volgens Catherine Bendayan, CEO van Ikea in Belgie. Vooral in West-Vlaanderen en Wallonië liggen nog opportuniteiten. Maar er is meer; in 2017 zal het e-commerce platform van de groep ook in ons land worden gelanceerd.

Amazon: Lancering fysieke shops als stimulatie voor awareness en... online verkoop

Het wordt steeds moeilijker dezer dagen om een online only retail brand te lanceren. Maar liefst 800 000 E-commerce shops strijden om klanten, en dat allemaal hoofdzakelijk via die ene gateway: Google. De topposities op de belangrijkste keywords worden, afhankelijk van de afzetmarkt en sector, steeds duurder. Bovendien is het moeilijk om een onderscheidende boodschap te brengen ten opzichte van je concurrent op datzelfde keyword. In een competitief segment spenderen de grote merken jaarlijks miljoenen euro's om de meeste en kwalitatieve bezoekers binnen te halen.

Abonneren op RSS - Plaats