4P Media zet sterk in op groei online business Vlaamse KMO-markt


Persbericht

Vandaag, dinsdag 19 april, wordt 4P Media gelanceerd.  Een onafhankelijk strategisch adviesbureau gespecialiseerd in online business, op maat van Belgische kleine en middelgrote ondernemingen.  Een project geïnspireerd door het initiatief Tournée Digitale van federaal minister Alexander De Croo om e-business te stimuleren bij onze Belgische kmo's.

 

Helft e-commerce uitgaven naar buitenland

Belgische kmo's laten te veel kansen liggen
Hoewel 82% van de Belgische bevolking toegang heeft tot het internet en 64% daarvan jaarlijks online aankopen doet, gaat maar liefst 50% van de Belgische e-commerce uitgaven naar buitenlandse bedrijven. De interneteconomie in ons bruto nationaal product bedraagt slechts 2,4%. Dat is ver onder het potentieel. Nederland zit reeds aan het dubbele. De Vlaamse kmo's laten dan ook te veel digitale kansen liggen.

 

Sterke nood aan onafhankelijk strategisch advies

Wildgroei aan webdesign- & online marketingbureaus zorgt voor keuzestress
"Er is de laatste jaren duidelijk een wildgroei aan webdesign bureaus, social media specialisten en online marketing agentschappen," zegt Wim Willems, zaakvoerder van 4P Media. "Dat zorgt voor keuzestress bij Vlaamse ondernemingen. Uit onderzoek hebben we gemerkt dat er een grote vraag is naar onafhankelijk strategisch advies op het vlak van online business. daar geven we een antwoord op. "

4P Media stelt een korte- en langetermijnstrategie op na een analyse van de 4 gekende marketing P's. Daarnaast adviseren we de kmo's's bij het opstellen van een realistische budget planning per maand. Zo is een overinvestering niet aan de orde. Maar ook bij het omgekeerde scenario zullen we u waarschuwen en de verwachtingen bijstellen.

Ook maken we een partnerselectie ter uitvoering van het plan. We kijken welke leverancier het beste past bij het project en negotiëren de beste deal. Belangrijk hierbij is dat we aan de kant van de klant staan.

 

4pmedia.be: inzet op sterke & toegankelijke content

Basis: facts & figures
"Onze website www.4pmedia.be zet in op sterke en toegankelijke content," vervolledigt Willems. "Op een begrijpbare manier, aan de hand van een aantal cases, leggen we de vele mogelijkheden uit. Bovendien is het van essentieel belang om de basis goed te kennen bij het nemen van marketingbeslissingen. Hoeveel gebruikers heeft een medium? Wat is hun profiel en hoe gedragen ze zich? In welke regio leg ik vooral mijn focus? De cijfers kunnen teruggevonden worden op onze site."

Voorbeelden:                                                                                                                                                                              

Over Wim Willems- zaakvoerder

Onze zaakvoerder heeft 15 jaar nationale en internationale ervaring in online marketing en e-commerce.  In België was hij actief bij reclameagentschappen en mediagroepen als Carat, IP-RTL Group en Sanoma. Daarnaast deed hij internationaal ervaring op als product manager bij de travel concerns Thomas Cook International en Sundio Group (Sunweb) op groepsniveau vanuit Zürich-Zwitserland.  Ook werkte Willems als online marketing verantwoordelijke voor Thomas Cook Airlines.  Nu stelt hij zich via 4P Media, samen met een team ervaren offline & online mediaspecialisten, ter beschikking van de Belgische kmo's.