Content marketing - sterke inhoud verkoopt

Content marketing is: "Het vrij delen van uw kennis" met winstgroei als direct of indirect doel. De juiste exclusieve content kan u bovenin de Google zoekresultaten brengen, waardoor potentiële klanten toegang krijgen tot uw diensten. Het werkt als een magneet. Nuttige en relevante inhoud brengen op het juiste moment. U wordt aanzien als een specialist en referentie. Een "thought leader" door het delen van je vakkennis, en dat volledig gratis. Dat laatste is voor velen nog een psychologische drempel, maar uw volgers zullen uw expertise ook weten te vinden zodra ze echt behoefte hebben aan uw producten. "Content is king!"

Hoe scoren met content marketing?

Unieke content en iets te vertellen hebben! Eigenlijk is het de basis van marketing. Een meerwaarde bieden, de gebruiker echt helpen. Het is wellicht het eerste waar een goed zoekmachine optimalisatie bedrijf mee zal komen aanzetten: het aanmaken van waardevolle redactionele teksten, foto's, videomateriaal. Unieke content is dan ook voor Google een belangrijke waarde bij het positioneren van uw website in haar rankings. Waarin onderscheidt U zich ten opzichte van uw concurrent? Laat via goeie inhoud zien dat u de referentie bent op de markt.

Drie vragen zijn belangrijk:
1) Hoe kunnen we onze klanten helpen?
2) Wat zijn de wensen van de klant en waar ligt hij van wakker?
3) Welke keuzes zijn relevant bij het gebruik van uw product?

Met andere woorden: wat is het bestaansrecht van uw organisatie?  Door het maken van goeie content rond deze vragen wordt een ideaal platform gecreëerd voor inbound marketing: de klant heeft een probleem, zoekt en vindt informatie op uw website waarna hij vervolgens spontaan contact met u opneemt. 

In de grafiek hierboven is duidelijk te zien dat content een belangrijke rol speelt in de marketing mix. Het is dan ook geen overbodige luxe om hier goed over na te denken. Een langetermijn contentplan kan hierbij helpen.